Tuesday, April 10, 2012

149: fadli hamdan's jimi comic books




review buku conteng2 jimi by ~sitiwaznahnaan on deviantART

ps: review ini ditulis selepas hanya 1kali membaca buku2 tersebut bagi menyampaikan perasaan genuine berkenaan content buku2 itu.

komik di atas tu betul2 tunjukkan apa terjadi masa parsel buku tersebut sampai ke rumah. Suami saya baca buku ke-dua dulu..dan langsung tidak menunjukkan apa-apa tanda amused...dia tidak ketawa, mahupun senyum.

tapi dia memang seorang yang serius. walaupun favourite channel nya ialah astro arena & warna, dia seorang yang jarang ketawa (apabila di rumah)..jadi bila saya asyik ketawa membaca buku pertama, dia jadi hairan. "apa la yang di gelakkan sangat tu, sayang..?" tanya nya..saya jawab "lucu ni buku, abang..eh, buku ke-dua tu tidak lucu kah?" oh sungguh skema ayat ku...

jadi saya pun jadi curious, saya baca buku ke-dua..dan saya pun tidak ketawa...senyum pun sikit-sikit saja. tapi yang memenuhi hati saya ialah perasaan kebangkitan-semangat..ookay fine i dont have any other word for it..rasa terharu? rasa berkobar2?..ntah la..

so, basically, the first book is funnier than the second book, but the second book is more...ermm whats the word--inspiring? but truthfully both are amazing, i enjoyed reading them. but if i may, the only bummer is that sesetengah lukisan 2-mukasurat 'terpotong' sebab binding nya..heheh

dan mungkin jg cara cerita ni di-bab-kan agak ganjil sedikit? nevermind..just my personal opinion..lagipun belum baca kali ke-2. i'm sure, my opinion will change on this :>

all that aside: I TOTALLY RECOMMEND THIS READING...hehehe untuk info lebih lanjut pasal buku2 ni, boleh datang SINI

11 comments:

Xeno said...

Bersemangattt!

waz said...

sgt bersemangat lepas baca :>

Aujinz said...

bersemangat nak beli..
itu hari Fadhli kata ada jual di MPH.. cari tak jumpa laa plak..

waz said...

Aujinz maybe stock tak sampai lagi kot kat mph situ...tapi fadli masih ambil tempahan beli dari dia directly...cuba contact dia :)

contengconteng said...

Terima kasih! Saya sudah share contengan Waz di facebook.

Betul, boleh beli terus daripada saya sebab stok buku sudah sold out. Penerbit sedang reprint.

Fad

waz said...

OMG!! syabas encik fad! dah sold out? reprint?!!! best seller ni!! :D :D

contengconteng said...

Alhamdulillah. Doakan semua naskhah reprint juga habis terjual. =)

Jamal Ali said...

Saya terpikat dengan blog ini.

Terima kasih kepada Tuhan yang mentakdirkannya.

Alhamdulillah. :)

Kepada tuan empunya blog, teruskan usaha puan. Saya akan terus mengunjungi untuk mencari erti.

Terima kasih! :)

waz said...

:') terharu baca komen encik jamal ali...terima kasih byk2..komen encik memberi saya semangat yg tinggi untk melukis dan menulis lg :D

�MiS AyA� said...

camne nk dapatkan kan?hueeee

waz said...

boleh klik pada link di atas tu atau klik saja gambar conteng2 di ruang komen ni :)