before anything, happy belated mother's day and happy belated teachers day too.
i've been bz marking exam papers for the past week..but before that, i was completing a commission by a friend. she asked for particular details in the doodle. she even gave me the list of things she wanted to be included in the drawing. sangat bersemangat! love that about her...heeh so all the things that you can see in the drawing is her idea...:D :D
i thought at first that this will make my job easier..but as it turned out, it was tougher. with the small scale n all.. but at last i figured it out n alhamdulillah she liked it (although she would prefer a bit more changes) huhu i learned that i should not take sketches lightly next time..huhu
so here it is...
then she wanted it to be coloured. i was so nervous coz i know i suck in colouring..but heck i give it a try anyway.. and tadaaa
in the mean time, im still trying to push myself to write again in my blog Pointless Pursuit (mmg rasa pointless da puunnn) n there's been a couple of drafts...but huh im old...n i need to read more stuff.
Showing posts with label in sketchbook. Show all posts
Showing posts with label in sketchbook. Show all posts
Monday, May 21, 2012
Friday, January 13, 2012
136: "go to bed, boy"
baby masih dalam perut pun, ayah nya suda terpaksa pesan "baby, pergi lah tidur..jangan main2 lagi..sudah malam ni, ibu pun mau tidur..." *sbb dia terlalu aktif bergerak dalam perut* hahahaha i hope he will be a good boy/man with great positive imagination :)lupa pulak mau upload gambar2 felt-craft hari tu. malas la. hehe
Wednesday, January 11, 2012
135: heyyyah!!
budak-budak...
aku dulu takut nak bercerita di belakang time cikgu mengajar. sekarang, ndada sudaa! bak kata org sabah "nda da suda tabe'2 nyaa..."


ps: sangat lah tiada masa untuk melukis. banyak habiskan masa untuk pengurusan kelas. semangat masih berkobar2 untuk buat RPH awal2 juga. kuikuikuiii
aku dulu takut nak bercerita di belakang time cikgu mengajar. sekarang, ndada sudaa! bak kata org sabah "nda da suda tabe'2 nyaa..."


ps: sangat lah tiada masa untuk melukis. banyak habiskan masa untuk pengurusan kelas. semangat masih berkobar2 untuk buat RPH awal2 juga. kuikuikuiii
Thursday, December 8, 2011
134: the village

i think this is somewhat a 'continuation' of this one
that was the last drawing i get to finish during invigilating sugarplums..sad...i got fewer sessions this year. and i dont think i was that much inspired. ntah kenapa la..
beberapa hari di rumah lepas habis mengawas, aku menjahit a couple of mini name cushions. i wanted to hang them at my new work stations for next year. and then, aku potong2 felt tu menjadi satu set alphabets;...i dont even know for what...but i finished it anyway...maybe i'll share them here next time.
Wednesday, November 23, 2011
133: priceless 2

*komik kali ni di baca seperti komik biasa. left to right.
lepas aku suda tau camna rasa baby bergerak2 dalam perut, aku slalu bagitau encik husband. dia pun teruja mau tau camana rasanya. cuma kadang2, bila dia suda pegang, baby diam2.
then, one day, baby gerak2, aku pun cepat2 suruh encik husband pegang perut..sabar dia menunggu..bila baby 'tendang' lagi sekali tepat di tempat tangannya, muka dia pun berubah...muka nya macam ekspresi kartun manga yg tiba2 mata berkaca2 dan mulut senyum kambing! comel sangat!!! hahahah that's my priceless life scene number two :)
Monday, November 21, 2011
132: priceless 1

cerita sebenarnya:
masa minggu ke 21, aku p my monthly check up di klinik. dia tanya, "suda ada rasa baby tendang2 ka?"..aku tanya balik "macam mana rasa tendang2 tu?" first pregnancy, susah mo tau...tp kakak2 cakap, dia rasa macam kena sentuh di kulit perut, di jentik..aku pun menunggu la masa2 baby ku mampu 'menjentik' dinding perut aku.
1 hari tu, sedang aku duduk2 di meja ku di bilik guru, membuat kerja (konon) tiba2 aku rasa cam "dub!"<----- tiada cara lain untuk menerangkan rasa jentikan tu..
first2 tu, aku ingat, eh..ni rasa gas bergerak dalam perut ka (mau kentut konon?)..pastu aku letak tangan aku atas perut..."DUB!"
then, i knew it! baby tendang!! ohhhhhhhh~~~ :)
priceless...
Sunday, November 20, 2011
131: mama's happy face

drawn this while invigilating. i wore this loose blouse and skirt during the third day of sugarplum :)
Saturday, November 19, 2011
130: smaller and smaller
these two are the last of the small-alphabet series. i wasnt even pretty sure if people can get the point of these two
click to view

i'm invigilating sugarplums again this year. i'll upload some sketches from the sessions soon.
click to view

i'm invigilating sugarplums again this year. i'll upload some sketches from the sessions soon.
Friday, October 21, 2011
129: mama says 'aluuuu...!'
this is not a scanned image.
oh. this is somewhat my self-portrait la kan..baby bump nampak lebih besar in real life. but looks smaller in this picture. and the red nose is true...i dont know why but my nose keeps on 'appearing' red since baby got into 18> weeks..but im okay with it :)
Monday, October 17, 2011
128: the city i am in
ONE TWO THREEGO GO
GO
hehehe kononnya, semangat sekarang makin bagus. I dont know why. But it's a good feeling. Harap-harap boleh stay positive macam ni sampai baby lahir :)
saya harap, satu hari nanti, saya dapat mahirkan diri mewarna lukisan hitam putih saya. ntah la bila. hahaha asyik bagi alasan saja. ;P
Saturday, October 15, 2011
127: girls think too much?
Thursday, October 13, 2011
126: run away
Finally!!! something I am able to finish!!i know it's not much, but it's a sign that my baby isnt the reason of my 'hiatus'..heheh
baby's now approximately 20 weeks. since july, i went through a bit rough early stage due to my body adapting to pregnancy-hood. I dont exactly know why i am explaining this here, but I am excited to be a mother that still draws. and I hope it will be like that.
Sunday, July 3, 2011
125: the small L
as usual, my comics should be read from top to down, left to right.

C stands for cancer
A stands for Art
L stands for Life
more to come, insyaAllah.
ps: sy sangat mengalu-alukan anda memberikan padangan anda.

C stands for cancer
A stands for Art
L stands for Life
more to come, insyaAllah.
ps: sy sangat mengalu-alukan anda memberikan padangan anda.
Friday, July 1, 2011
123: the small A
as usual, my comics should be read from top to down, left to right.
yeyeyy! my 123 post! :)

I take art-theft seriously.
you can perceive this cartoon anyway you like.
yeyeyy! my 123 post! :)

I take art-theft seriously.
you can perceive this cartoon anyway you like.
Tuesday, June 28, 2011
120 : the small c
as usual, my comics should be read from top to down, left to right. sorry 'bout that.

aku harap kawan2 aku yg jadi doktor tidak akan jadi macam ini
ada komen lain? mari
ps. this is a test for a series of this called 'the small-alphabets' project

aku harap kawan2 aku yg jadi doktor tidak akan jadi macam ini
ada komen lain? mari
ps. this is a test for a series of this called 'the small-alphabets' project
********edit**********
sini ada sedikit kata2 untuk go along with this comic
Saturday, June 25, 2011
Saturday, June 18, 2011
118: cari diri
akan datang: commission2 yang baru siap huahuaaaaaaaaaaaaaakan datang lain: mula dengan commission menjahit benda beeessaaarrr punya
akan datang lusa: sekolah.
sekolah sekolah sekolah sekolah
cari diri.
Saturday, May 28, 2011
114: all the love in the world

sudah lama tidak melukis lukisan garis-garis halus. jadi dapat idea aritu, aku hold dulu benda2 lain, sori.
happy [school] holidays.
aku mau menulis balik macam dulu.
tapi banyyyaaakk idea melukis. *macam la semua akan direalisasikan. cis*
Thursday, May 26, 2011
113: diam
kami lingkungan para guru, sesungguhnya, kalau sorang berkongsi tentang situasi nya, mesti disambut oleh guru lain. sorang guru rekemen blog ini. jadi aku pun pergi check it out. oh, aku sungguh boleh relate pada cerita-ceriti nya sebab murid2 aku pun puaka belaka.
tapi sesungguhnya, guru pun banyak kekurangannya. aku akui itu. (aku kurang bersetuju bila ada guru yang melarang aku mengakui kesalahan ku di hadapan pelajar; sebab bagi aku, aku mau mereka jujur dengan diri mereka, oleh itu aku harus jujur dengan diri sendiri. aku mau mereka belajar meminta maaf, oleh itu aku harus meminta maaf jika salah)
eh, meleret pula. tujuan aku cuma mau tunjukkan satu situasi dimana guru nya pula puaka. itu pun kalau dapat difahami..

ps(blog penulisan aku bersawang. baru sedar kenapa. sebab disini makin banyak perkataan)
entri untuk meraikan kemenangan akan datang laen kali :> but thank u for congratulating me hoyehhh
tapi sesungguhnya, guru pun banyak kekurangannya. aku akui itu. (aku kurang bersetuju bila ada guru yang melarang aku mengakui kesalahan ku di hadapan pelajar; sebab bagi aku, aku mau mereka jujur dengan diri mereka, oleh itu aku harus jujur dengan diri sendiri. aku mau mereka belajar meminta maaf, oleh itu aku harus meminta maaf jika salah)
eh, meleret pula. tujuan aku cuma mau tunjukkan satu situasi dimana guru nya pula puaka. itu pun kalau dapat difahami..
ps(blog penulisan aku bersawang. baru sedar kenapa. sebab disini makin banyak perkataan)
entri untuk meraikan kemenangan akan datang laen kali :> but thank u for congratulating me hoyehhh
Sunday, May 22, 2011
111: "i got stuck in front of a tv; what should I do?"
IKLAN jap; dari penaja anda..

The Idiot box.
[gets to be more intelligent than us]
Make sure you spend more time not watching it nor referring to it.
merely a personal opinion. :)
Subscribe to:
Posts (Atom)






